پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226969
فساد اداري و مالي مشکل امروز جامعه ما محسوب مي‌شود
تاریخ انتشار : 1395/08/19 09:58:07
نمایش : 1062
وزير دادگستري بابيان اينکه نقشه‌هاي دشمن روي بسترهاي داخلي جامعه انجام مي‌گيرد، گفت: در حال حاضر فساد اداري و مالي دشمن امروز جامعه ما محسوب مي‌شود و بايد با آن مقابله کنيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي در پنجمين روز از بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاريها در جمع خبرنگاران درباره فساد مالي و اداري اظهار کرد: فساد اداري و مالي مشکل امروز جامعه ما محسوب مي‌شود و ضرر آن از هر مسئله و مشکل داخلي و خارجي بيشتر است. 

وي افزود: نقشه‌هاي دشمن روي بسترهاي داخلي جامعه انجام مي‌گيرد و يکي ازمشکلات ما فساد اداري و مالي است و بايد به طور جد با آن مقابله کنيم. 

وزير دادگستري تصريح کرد: راه درمان و بستر اصلاح فساد اداري و مالي داشتن انضباط، توجه به قانون و اجراي دقيق آن است و اگر موضوع فسادهاي اداري و مالي را حل نکنيم پرونده‌ها و دستگيري‌ها چاره‌ساز نيست بلکه تنها مسکن محسوب مي‌شود و درمان واقعي مقابله با فساد اداري و مالي است. 

پورمحمدي عنوان کرد: در اين دولت تلاش خود را روي اصلاح بسترها قرار داده‌ايم و اين مهم با شفافيت و توجه به قانون انجام مي‌گيرد و بايد به آن اهتمام ويژه‌اي داشت.

وي يکي از مشکلات کشور را پرداخت تسهيلات بدون وثيقه در بانکها عنوان کرد و گفت: پرداخت اعتبارات بدون وثيقه يکي از مشکلات کشور بوده و شاهد بوديم برخي افراد از اين تسهيلات بدون پرداخت وثيقه استفاده مي‌کردند و مبلغ معوقه‌ها حتي به 100 هزار ميليارد تومان نيز رسيده بود اما توانستيم تا حدودي با اين موضوع مقابله کنيم. 

وزير دادگستري درباره اين پرسش که  چرا سازمان بازرسي در زمان رياست شما موضوع واگذاري املاک در شهرداري و برخي مسائل ديگر را انتشار نداده و بعد از رسانه‌اي شدن به آنها توجه کرده است، گفت: سازمان بازرسي و دستگاه قضايي حق انتشار ندارند اما ما در زمان حضور در سازمان بازرسي تذکرات لازم را به دستگاه‌ها انجام مي‌داديم. 

پورمحمدي يادآور شد: موضوع واگذاري املاک شهرداري درزمان بنده وجود نداشت و اکنون دوستان به اين پرونده دست يافتند؛ البته برخي موضوعات در گذشته اتفاق افتاده و در حال حاضر مشخص شده است.

وي تصريح کرد: سازمان بازرسي وظايف خود را انجام مي‌دهد و به طور متناوب از دستگاه‌ها نمونه‌گيري مي‌کند، در حال حاضربه دنبال طراحي سازوکارهايي هستيم تا زمان تخلف و افشاي آن کاهش پيدا کند و اگر تخلفي صورت مي‌گيرد به سرعت مشخص شود. 

وزير دادگستري درباره اينکه آيا افشاي چنين پرونده‌هايي موجب بي‌تفاوتي در کشور خواهد شد، اظهار کرد: متاسفانه افشاي بخشي از اعداد و ارقام بدون پشتوانه و تحقيق است و در رقابتهاي سياسي وجناحي شکل مي‌گيرد که برخي از اين اعداد و ارقام فقط جامعه را ملتهب مي‌کند.

پورمحمدي با بيان اينکه فسادهاي بزرگ راکنترل کرده‌ايم تصريح کرد: متاسفانه در زمينه فسادهاي کوچک توفيق چنداني نداشته‌ايم و مردم هم با فسادهاي کوچک مواجه هستند که فسادهاي بزرگ در روزنامه‌ها انعکاس پيدا مي‌کند.

وي ادامه داد: فسادهاي کوچک مشکلات اساسي جامعه ما محسوب مي‌شود که مردم با آن درگير هستند و بايد راهکاري متفاوت براي آن انديشيده شود. 

وزير دادگستري تاکيد کرد: بخشهاي مختلف کشور براي مقابله با فسادهاي کوچک فعال شده و يکي از راهکارهاي جلوگيري از آن شفاف‌سازي، آموزش حقوق شهروندي و توسعه دولت الکترونيک است.

منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html